Aangifte

Geboorteaangifte

Binnen drie werkdagen na de geboorte van jullie kindje moet er aangifte gedaan worden bij de burgerlijke stand van de gemeente Den Helder (Drs F. Bijlweg 20, 1784 MC, Den Helder)

Hiervoor zijn een aantal documenten nodig die meegenomen moeten worden. Jullie kindje hoeft zelf niet mee.

Aan de aangifte van geboorte zijn geen kosten verbonden.

De volgende documenten moeten worden meegenomen:
- Geldig identiteitsbewijs van de aangever (meestal de vader van het kind).
- Eventueel trouwboekje (je kind wordt dan bijgeschreven in jullie trouwboekje).
- Eventueel akte van erkenning
 

De openingstijden van de burgerlijke stand zijn:

 

Dag

Tijd

Maandag tot en met woensdag

08.30 tot 15.00 uur (vrije inloop en op afspraak)

Donderdag

08.30 tot 19.30 uur vrije inloop
08.30 tot 16.00 uur op afspraak

Vrijdag

08.30 tot 12.00 uur (vrije inloop en op afspraak)